Aplikant.cz: Reklamace služby a její úskalí

Reklamace zboží je v některých případech jednoduchá a přímočará, protože může být na první pohled zřejmé, co je s danou věcí v nepořádku. Se službami je situace o něco komplikovanější, protože jednak jich existuje široká škála a jednak je někdy velmi těžké prokázat, že chyba nastala opravdu na straně poskytovatele a nikoli zákazníka, popřípadě vinou jiných okolností. Jak se tedy obecně postavit k reklamacím služeb, poradí hodnotící portál Aplikant.cz od společnosti 123jobs Media.

Rešerše předem a kontrola včas

Nejlepší samozřejmě je se do situace reklamování služby vůbec nedostat – tedy pokusit se zjistit maximum informací o poskytovateli předem v hodnocení firem, včetně údajů o tom, jak se staví ke stížnostem, když se něco nepodaří na sto procent. Pokud samozřejmě takové hodnocení najdete. Dále je nejlepší veškeré vady (pokud jsou zjevné a viditelné) vytknout již bezprostředně po poskytnutí služby či předání odvedené práce. Čím později se ozvete, tím složitější bude dokazování.

Domluva versus oficiální reklamace

V první řadě je dobré k situaci přistoupit s chladnou hlavou a s danou firmou, jejím zaměstnancem či řemeslníkem se dohodnout na vzájemně vyhovujícím řešení. Buďte vstřícní a nekonfliktní, to by vám mělo zaručit vyšší pravděpodobnost dohody. Nedaří-li se, je potřeba doručit (ideálně doporučenou poštou) oficiální reklamaci, kde popíšete závady, jejich vznik, jakým způsobem služba nebyla odpovídající. Pak počkejte na reakci.

Další možnosti

U dalšího postupu je třeba zvážit, kolik jsme za službu zaplatili a jaký má pro nás její kvalita význam. Jinými slovy, pokud se vám zkroutily parkety v obývacím pokoji, záleží na tom o něco více, než pokud jste dostali příliš propečený steak v restauraci. U větších prací je záhodno kontaktovat advokáta, požádat ho o zhodnocení šancí na úspěch a případné sepsání oficiální předžalobní výzvy.

Latest articles

Similar articles